Jag har sett mitt barn!

Idag var det Barnmorskebesök.

Tittade blodtryck, SFmått och vikt. Samma studerande tjej som var med sist var med nu också. Hon mätte och kände på magen och hon och min vanliga barnmorska var inte överens om vilket håll ungen låg åt med ryggen. Så då sa de att ville titta upp vem som hade rätt genom ett ultraljud!

Stackars K som inte var med utan var på jobbet! Det var verkligen min första tanke! STACKARS LITEN K! 

Vi gick iaf in i ultraljudsrummet och jag la mig ner. Sedan fick jag se ett barn på skärmen! Ett gapande, bubblande, litet gulligt barn! Kärevärld vad verkligt det blev! För första gången kände jag ett riktigt sånt där "åh min lilla gullplutt" känsla! Närmaste jag kan komma i känsla är när jag ser en liten klumpig hundvalp! Spännande eller hur!? Allt såg bra ut med fostervatten m.m. och lillen hade fortfarande kvar sin kulmage! Även denna gång tappade jag helt bort allt tänkande och hade inte en tanke på att titta efter kön eller fråga!


Kommentarer
Postat av: maria

Det är fortfarande väldigt ovant att höra gullegullord från dig, men jag antar att vi lär få vänja oss.. Det här är ju bara början. ;)



Vem hade rätt av dom två då? Hur ser utsikterna ut? När kommer ungen?

2011-03-07 @ 20:02:26
Postat av: Fältsbacka

Ja, jag håller då med Maria... Jag tror nästan att någon har kapat din blogg! =D

2011-03-07 @ 20:54:34
Postat av: Surret svarar!

Ja vi får väl se hur gullandet fortsätter när hormonerna kommer i fas igen! Ungen låg med huvudet ner, nästan fixerat och med ryggen till höger och fötterna till mitt vänster. Ungen kommer fortfarande senast 23april och utsikter vet jag inte vad jag ska svara på??

2011-03-07 @ 21:25:04
Postat av: alftabo

Håller med föregående talare, känner inte igen dig när du skriver, du måste börja gulla i real life också gullis :) puss tuss

2011-03-08 @ 21:19:23
Postat av: Surret svarar!

Ja live gullet kanske kommer, just nu kommer det oväntat och håller i fem minuters skov och sen går det över ganska fort!



Sen så verkar det som om ni inte lyckas framkalla gullet i mig =)

2011-03-08 @ 22:12:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Här bloggar jag:


Kommentar: