Förinta dödsågren steg 1

Kom just hem från hälsocentralen. Har varit och visat upp rattisarna för en läkare. I lördags hittade jag en liten knöl och sedan på natten var jag säker på att det var cancer och att jag skulle dö! Pangtjong död! När jag vaknade på söndagen så tänkte jag inget mer på det, och på natten sov jag som en stock! Tvingade ändå mig själv att ringa till sjukvårdsrådgivningen (1177) för råd igår. De tyckte absolut jag skulle kolla upp det! Så ringde och bokade läkartid igår och fick tid idag! Nu är en remiss inskickad till Gävle och vi får hoppas knölen försvunnit till dess. Troligen är det en svullen mjölkkörtel eller fettknöl eller nått annat fånigt! Nu har jag gjort det jag kan!

Fick också hälsa på BVC sköterskan och se hennes lokaler. Kändes trevligt! Kul med nytt, fräscht, glatt och privat! Nöjd med min tilldelning och nu mitt aktiva val av hälsocentral! Skönt att ha en kvinnlig läkare och att slippa stafettläkare som knappt kan svenska. Stafettisarna är säkert lika kompetenta, men när de inte förstår vad jag säger så känns de inte som om de kan hjälpa till med det man vill!

Nu blir det göttefrukost! Leverpastejmackor!


Kommentarer
Postat av: Lena

men hjälp!!! fy va läskigt :0( hopas den inte visar nå...men i det tillstånet du är i nu såär det säkert en mjölkkörtel :0)

2011-03-01 @ 10:16:07
Postat av: Surret svarar!

Ja jag är som sagt lugn nu och det känns lugnt! Kan ju ändå vara skönt att titta upp utifall! Hade jag varit rädd så hade jag nog inte berättat nått.. Nu kände jag mest att jag iaf säkert kommer försäga mig och med mitt minne är de lika bra att vara öppen med vad som pågår i livet! =)

2011-03-01 @ 10:20:30
Postat av: Fältsbacka

Uscha, aldrig kul att få för sig sånt där =S



Valde du Mitt Hjärta? Vem fick du som sköterska? =) Visst känns det inte ens som en hälsocentral där? =) Fräscht och fint, och inte bara sjukhusvitt! =P

2011-03-01 @ 11:15:40
Postat av: Surret svarar!

Fyllde i valblankett idag så nu är jag listad på Mitt hjärta. Fick Christina Palm som läkare, tydligen var hon också den läkare som BVCsköterskan jobbade närmast. Så samma läkare till mig som till ungen!



De hade visst fått gott omdöme i Ljusnan idag så bordet i väntrummet var uppdukat med massor av frukt och godis! Kändes riktigt hemtrevligt och jag är mycket nöjd med besöket! Känns som om jag borde få pengar för all reklam jag gör nu! =)

2011-03-01 @ 11:34:39
Postat av: Fältsbacka

Haha, ja men hon är jättebra! Det var bara hon som tog mig på allvar nu när jag blev sjuk i höstas. Hon är lugn och behändig och lyssnar verkligen på det man säger! Så det var ett bra val tror jag! =)

2011-03-01 @ 20:13:42
Postat av: Em

ujuj, aja är säkerligen inget allvarligt, mjölkkörtel eller nått.. som sagt, med de tillståndet du är i nu ;) mitt hjärta verkar bra, kul att ni får samma du å barnet.. hade funderingar om att anmäla mig dit jag oxå men, blev bara inte av.. på många ställen känns dom så nonchalanta kan ja tycka!

2011-03-03 @ 16:26:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Här bloggar jag:


Kommentar: