En Hälsingeshoppingtur

Idag strax efter nio hämtades jag av Carrons föräldrar och vi rullade mot Gäddvik och hämtade Carron själv.

Sedan blev det Hudiksvall inköp av "trikåmatttrasnystan", lite spring på stan och besök hos Fagerströms karameller. Bravokolor är bra gott de! Efter det hamnade vi i Sörforsa och kikade till Kupan, inte den roligaste kupan jag besökt! I Delsbo stannade vi för att köpa ännu en påse till med mattrasor. Sista stoppet blev Ljusdal med två secondhand butiker, inget jag direkt kan rekomendera!

Vi landade i Gäddvik igen kring kockan fyra och då tog Carro och jag hennes bil och for mot Hemköp. Billys panpizza, semla och hårfärg inhandlades och sedan lekte jag hårfärgare på Carro.

Nu sitter jag här helt slut! Förstår inte hur jag lyckats hålla mig vaken! Hopp in i duschen och skutt ner i sängen är det som gäller nu!

Såklart var det inte jag som skulle ha de 14kg mattrasnystan som köptes utan Carrons mamma som virkar och väver finfina mattor av dem!

Kommentarer
Postat av: maria

Hmmm... Hur virkar man mattor? :/

2011-03-09 @ 22:22:41
Postat av: Surret svarar!

Googla för sjutton människa! Jag vet inte, som sagt inte jag som virkar, men jag googlade! =)



Här är visst ett sätt!



http://www.hemmetsjournal.se/Handarbete/katarina_svarar/Vill-virka-en-rund-matta-av-lakan/



2011-03-09 @ 22:32:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Här bloggar jag:


Kommentar: