Den är överallt!

När jag ska smyga förbi tvättställningen som nu står mitt i rummet så är den där.
När jag ska öppna kylskåpet.
När jag ska resa mig ur badkaret.
När jag ska sätta på mig strumpor.
När jag ska....

Har fortfarande inte vant mig vid magen!

Jag tror fortfarande jag blir smalare när jag ska smita förbi något om jag går förbi i sidled.
Jag tror fortfarande att jag kan dra in magen och bli mindre.
Jag tror fortfarande att magmusklerna kan hjälpa till fullt ut när jag ska resa mig eller lyfta något.

Ändå tycker jag inte det är jobbigt! Det är bara förvånande, varje gång blir jag lika förvånad! Det gäller bara att hitta nya tekniker och strategier när man ska göra vissa saker och oftast går det automatiskt! Magen gör inte saker jobbigare egentligen, bara annorlunda.

Längtar till den dagen den minskat några centimeter! Längtar efter mina jeans! Samtidigt fasar jag för dagarna efter förlossningen när den fortfarande kommer vara stor och degig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Här bloggar jag:


Kommentar: