Törs ni svara när ni inte känner igen ett telefonnummer?

Det ringer på mobiltelefonen! 0650-XXXXX? Hmm Huddik va? Oj! Snabbt in på Eniro och kolla. AH! Kriminalvården! Shit, shit shit! Vad har jag gjort? Hoppas jag hinner svara före de lägger på, nu blir jag lite orolig! Hinner iaf svara och en trevlig kvinna presenterar sig. Hon berättar att hon har fått telefonnummeret från arbetsförmedlingen efter många om och men, och kringgående av sekretess. Hon vill höra lite mer om mig då de vill rekrytera en socionom, hon känner till min tidigare arbetsplats och tycker allt låter intressant. Får den klockrena frågan "men vad gör du nu då, för inte kan vi ha sån tur så du är arbetslös?"
Jo då jag är arbetslös svarar jag, och gravid.
Ahh, ja ni är lite farliga ni på 80talet, men där föll din chans då, men hör gärna av dig när du är klar med barnafödande och ledighet!

Kul att se att man är intressant en bit på vägen i rekryteringen  iaf! För visst måste man berätta att man är gravid? Känns väl onödigt och inte snällt att undanhålla det?

Ska ju ändå föda om 80 dagar om allt går enligt beräkningarna! Så om alltifrån 0-96 dagar är de födelsedag! Så nu är det absolut inte mer än 100 dagar kvar, för senast om 96 dagar sätts skiten igång!

"De flesta av alla barn som föds i Sverige kommer ut mellan vecka 37+0 och 41+6. Ungefär sex procent föds före fullgågna 37 graviditetsveckor." (vardguiden.se)

"Det råder oklarheter om vad som sätter igång förlossningen, men en forskning säger att det är barnet som bestämmer när det vill komma ut." Rastlös, nyfiken och ivrig unge? (också från vardguiden.se
)


Kommentarer
Postat av: Läjnin

Häftigt! då haru ju så gott som jobb fixat när du ska börja de livet igen :0)

2011-01-17 @ 12:52:11
Postat av: Em

men va kul! att dom ringde erbjöd dej jobb :) du ser, dom behöver ha socionomer nästan överallt.. nice, bara höra av dig när du är på banan igen då :)

jag ska erkänna att jag är jäkligt dålig på att svara när det är skyddat nr, jag "vågar" bara inte, varit så mkt skit förut som gör att jag inte vill! fegt tycker jag, vill man nått viktigt får man prata in eller nått!

2011-01-17 @ 19:12:56
Postat av: Svar: Surret själv

Fast för att ett jobb finns nu så är de inte säkert det finns när jag ska ut å jobba, de väntar ju knappast på mig! =P



Skönt att höra att fler är "fega" å helst inte svarar på dolt nummer! =)

2011-01-17 @ 19:56:57
Postat av: Em

ah, d klart! här kommer mitt svar: jo, vi ska till Thai :D om 18days! jiihoo! jaa förstår det, underbart komma iväg.. men ni får kanske åka när K blir 30 då? :D fast iofs så kanske lillräkan är rätt liten då..

2011-01-17 @ 20:52:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Här bloggar jag:


Kommentar: