Så var det första februari och jag ska sova!

Februari-Mars-April! Var tar tiden vägen?

Tänkte på Pippi nyss när jag försökte säga till mig själv på skarpen att jag skulle gå och lägga mig. Kom då på en annan skön ordväxling från Saltkråkan. Var tvungen googla det för att få fram exakt vad de säger, men min version var liknade..

Pelle: Oj, klockan är fyra!
Stina: Det kan den ju inte va!
Pelle: Joho!
Stina: Nä för morfar sa att jag ska vara hemma klockan fyra och det är jag ju inte!

Såklart fanns det en drös med sköna Lindgren citat som dök upp!

Hyss hittar man inte på, de bara blir -Emil i Lönneberga

Nu tycker jag att ni ska gå hem, för om ni inte går hem kan ni inte komma hit igen  och det vore ju synd - Pippi till Tommy och Annika

Någon som har Saltkråkan på DVD att låna ut? Annars skrivs det upp på Ullaredlistan! Två veckor kvar till sömn i Ullaredstugan!


Kommentarer
Postat av: maria

Jag vill se Emil!

2011-02-01 @ 00:53:13
Postat av: alftabo

Skriv upp det på listan! Kanske trekronor-boxen också? :) Fan va ja längtes!

2011-02-01 @ 08:50:45
Postat av: Em

hahaha sköna citat! extra roligt så här i efterhand när man är "vuxen".. hah, så kan man ju säga då om man har gäster hemma och det börjar bli lite väl sent.. haha.. närå :P gillade hysscitatet oxå.. kan tänka mej det är sköön sömn, koppla av där i stugan efter all stoshopping..

2011-02-01 @ 17:31:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Här bloggar jag:


Kommentar: