Mina kläder

Som arbetslös så är min garderob ganska bekväm och kanske lite deprimerande, ofta letar jag kläder för dagen i högen bland redan använda kläder, ibland tar jag något lyxigt nytvättat ur garderoben.

Som gravid och arbetslös trodde jag det skulle bli katastrof! Jag som älskar mina kläder och främst mina klänningar! Fast nu när jag sitter här i gravidvecka 31 och inser jag att jag fortfarande kan få på mig nästa alla mina vanliga kläder, en stor del av dem sitter till och med bra eller iaf hyfsat! Har köpt två par mammajeans och de används flitigt, för mina vanliga jeans är bara att glömma! Förstår inte hur jag ska klara av att lägga undan mina mammajeans sen, de måste nog vara de skönaste plagget jag någonsin ägt! Har förutom jeansen investerat i ett svart långt linne, en svart långärmad hm mama tröja, en lång blåvit randig tröja och ett par svarta mamma strumpbraller. Det är mina klädinköp de senaste halvåret! Jag har fortfarande min vanliga vinterjacka och den går fortfarande dra igen, jag har inte svällt något så stövlar och skor går på utan problem, och jag kan fortfarande välja kläder i garderoben! Ändå väljer jag gärna kläder i användakläderhögen! Bekvämt och mysigt, men inte katastrof!

Planerar inte att göra några fler klädinköp till mig före ungen är ute, kommer klara mig med de kläder jag har nu! Fast en ny BH i ammningsmodell ska väl införskaffas! Känns som om de är de här sista tioveckorna som kulan kommer dyka upp, och påtjockandeprocessen drar igång på riktigt! Så spelar nog ingen roll vilka plagg jag äger då så kommer jag rulla fram a la Fronda! Planerar därför inte heller att delta i VM i snyggast outfit mars/april 2011!

Idag står tvätt på schemat och tvättkorgen är full! Så ni behöver inte vara oroliga att jag glömmer bort att tvätta mina använda kläder! Jag är gravid, arbetslös och lat, men jag tänker fasen inte lukta unk för de!


Kommentarer
Postat av: maria

Jag luktar unk. Det får man såna här skitdagar.

2011-01-31 @ 13:47:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Här bloggar jag:


Kommentar: