Jag är en sucker för barnmat!

Kanske inte det första man erkänner, men jag har en grej för barnmat! Finns inget bättre enligt mig, om man måste äta snabbmat, än att ta en burk spagetti och köttfärssås och ner med en sked och sleva i sig! Den ska alltså inte värmas och absolut ätas ut burken. Har inte provat så många smaker, är väl spagetti med köttbullar, köttfärssås och liknande som förr slank ner i korgen när jag var och handlade. Lovar att det inte finns någon bättre "kommer hem-på-fyllan-mat och måsta-äta-nått-annars-dör-jag". Såklart är det barnmatsburkarna från minst ett år som jag tror kan klassas som ätbara, de andra är väl mest mos!? Fast nu är det nog 1½ år sedan jag klämmde en barnmatsburk..

Varför kom jag då på det här? Jo ikväll provade jag äta "vuxenmat", fisk och ris. Äckligt, jag är så dålig på att äta fisk så skämmes! Så då kokade jag "risvälling" på riset, nått vi brukade snaska på när jag var liten ibland. Var tvungen ringa mamma och fråga vad sjutton hon brukade kleta i för något, som vanligt fick ajg svaret, "öh lite av varje, du får väl smaka dig fram..". Blev iaf ris, mjölk, salt, lite smör och socker. Mättande som en käftsmäll tillsammans med ett äpple! Lovar att äta vuxenmat imorgon!


Kommentarer
Postat av: maria

Blä!

2011-01-13 @ 23:05:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Här bloggar jag:


Kommentar: