Gamla anteckningar: något lurt!?

Tänkte jag skulle ta med er på några tillbakablickar!

Vill ni inte veta - läs inte. LIte väl mycket info säkert i vissa fall..mycket blodigt!

Minns jag hade under augusti månad lite konstiga känslor i magen, men för mig är det inte ovanligt med konstiga känslor i magen.. Valde iaf att vara nykter hela semestern på Gotland och vila upp mig på alla plan. Smart kan jag tycka nu i efterhand!

I augusti fick jag två blödningar en yttepytte strax efter Gotland. Något lurt? Nja.. Senare i månaden kom en "klumpig". Sedan kom de inte nå mer, NÅGOT LURT?

Gjorde gravtest hemma, resultatet syntes superfort och jag gick ut till K i köket. Han trodde väl inte direkt på mig, kan ha skämtat om det en gång för mycket tidigare. Visade han testet och jag tror ändå inte vi förstod. Kändes blandat, och många tankar handlade om vad ska alla andra tycka/säga. Allt gick ju så fort!

Tänkte också att det kanske var ett missfall då jag haft blödningar. Ringde BM (Barnmorskan), vilket för en nybörjare som mig inte var det enklaste! Ringde först Alfta Hälsocentral, där barnmorskan visst delas med Hälsocentralen i Edsbyn eller om det inte fanns någon i Alfta? Fast jag blev kopplad till BVC, där fick jag ett snabbt kort lite snorkigt svar att jag ringt fel person! Jag skulle prata med MVC. Ringde då till Familjecentrum i Bollnäs, ingenaning om vad jag sa, något i stil med att jag testat positivt, men inte visste om det var något då jag haft blödningar.

Fick en tid för besök 13 september hos BM Karin.

Kan säga att mycket känslor rörde runt i mig/oss under dagarna före besöket hos BM. Jag som skulle skaffa hund! Jag skulle resa! Varför skulle allt bli så komplicerat! Ville bara lägga ner allt! Jobb, jobbsökande, hund, husletande, barn, livet - ALLT! Tror ändå aldrig vi seriöst övervägde en abort!

forts.följer!
__________________________________________________________________________
(Maria - bra du har något att somna till! Kl 01:01:34 en helgfri natt mellan tisdag och onsdag bör man sova!)


Kommentarer
Postat av: maria

Arbetslös/semester ju! Fastnade framför web-tv eftersom jag slarvläst tv-guiden. Jag somnade gott efter ditt inlägg och vaknade glad. Blodet i detta skrämde inte mig, jag vill läsa fortsättningen!

2011-01-05 @ 13:08:37
Postat av: Em

uuh, vilken story! huvudsaken det känns bra nu! kan verkligen förstå, eller jaa, iaf tänka mej att det måste ha varit en massa tankar som snurrade! Big changes! men kul, det här blir spännande! ni kan faktiskt hinna med lite sen också, vem har sagt att livet bara blir så svårt med en liten? man kan ut & resa, göra lite som man vill ändå fast visst det blir ju begränsat men..

2011-01-17 @ 21:06:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Här bloggar jag:


Kommentar: