Gamla anteckningar: reaktioner när vi berättat

Mina föräldrar
Vi trodde: "Hur ska de gå.." Mähnåra" Att det skulle bli lite oroliga, och svårt att veta om de är glada.

Verkligheten var väl inte långt därifrån, men de blev gladare än jag trodde. Jag har aldrig varit så nervös i hela mitt liv tror jag. Berättade för mamma först, sedan kom pappa och hon berättade för honom och sedan broder. Mamma blev gladare än jag trodde hon skulle bli, pappa skrattade till och sa "haha ska du bli mormor" till mamma. Sedan såg han att K satt i bilen och sa "du törs komma ut du också", sedan när K väl hoppade ut sa han "vafan har du gjort med min dotter". Lite roligt att han skämtade för i mina skräckscenarion hade ju jag målat upp att de kunde reagera just så...

Min bror
Vad vi trodde var "Happ"

Ja han sa väl inte så mycket mer..

Min mormor (och morfar)
Vi trodde: "Ahhh, Ojoj, Grraaaaattis!" Morfar var svår, men mormor blir nog glad och pratar om giftemål.

Mormor och morfar fick min pappa äran att berätta för, var rädd även för deras reaktion. Mormor ringde sedan upp och pratade in på mobilsvar Graaaattis graaattis graaattis. Hon ringde sedan igen och jag vågade svara, hon ställde då även frågan om hon skulle grattulera till något mer, som att vi förlovat oss. Blev dock inget mer snack om det sen. Hon verkade glad. Undrade om jag mått illa och berättade att hon mått jätteilla (samma sa också mamma, var har jag fått mina gener ifrån?). Mormor tycker fortfarande det är konstigt att vi inte förlovat oss!

Carro
Vi trodde: "Vafan. Jag då! Var de planerat?"

Lillapan fick ett sms, jag pratar väl inte med folk. Hon trodde inte på det till en början (vem sjutton gjorde det?) , men sen så pratade vi i telefon dagen efter och ja livet tar väl inte slut bara för att man får barn.. Nu har jag iaf hedersuppdraget att avslöja om det verkligen är så att livet får en nymening och att man inte förstår vad man gjorde före man skaffade barn.

Maria
Vi trodde: "Du? Åhh en till bebis till mig".

Regaerade väl typ så. Tror jag ringde henne först, för en gångs skull, men hon svarade inte, så smsade henne också (älskar sms). När hon ringde upp svammlades det mycket från hennes sida. 

Lenin
Vi trodde: "Myspys"

Lenin hann jag inte berätta för hon frågade rätt ut! Å inte gick det att slingra sig runt den frågan. Hon är den som sett fnissigast ut när vi berättat. Den enda jag kanske vågat kolla på också. 

Min Morbror med familj
Fick veta på farsdag. Även här glada miner och gratulationer!

K storebror
: jasså roligt hur långt har det gått??? hur mår hon??? allt bra??? Alltså positiva reaktioner.

K lillebror: sa faktiskt inte så mycket flinade mest.  Men blev glad iaf.

K föräldrar: blev nog inte så överaskade verkade det som. Men dom blev allt annat än sur. Men lite chockade ändå.

K morbror med fru och morfar: Visade dem ultraljudsbilder på farsdag och de blev glada och grattulerade.


Övriga som visste "lite tidigare":  Min fd chef (som såg mig blöda näsblod, och sa du kanske är gravid) och min fd kollega (som sa han hört rykten om att jag skulle utöka befolkningen i vår), samt några sambos till de vi berätta för.

Var dessa rykten som skrämmde skiten ur oss kom ifrån vet jag inte, för vi har inte hört något mer. Blev superstressade av det och berättade för de närmaste inom några dagar. Fast var nu i efterhand skönt att berätta lite tidigare för de närmaste, för annars hade vi nog väntat till efter ultraljudet i november. Vi berättade för de flesta omkring vecka 10-12. 

Facebookofficiellt blev det 14 november, efter ultraljudet!


Kommentarer
Postat av: Lenin

klart det är det här som är meningen med livet! ok alla tycer kanske inte så, ochni kanske inte känner så den första tiden..men sen...ååååhhhh!!! :0)

2011-01-14 @ 17:50:57
Postat av: Fältsbacka

Du glömde mig ;( Jag som ansträngde mig såååååå för att inte avslöja något, i en evighet kändes det som =P

2011-01-14 @ 18:03:07
Postat av: Svar: Surret själv

Klart jag glömde dig Fältisbackus! Fast egentligen vet jag ju inte ens hur du reagerade, Carro som sa de ju =). Fast hmm.. kanske du dyker upp om någon minut! Jag tyckter allt gått fort som en grisblink, pangtjong så vet plötsligt alla och de är 12 veckor kvar!

2011-01-14 @ 19:42:56
Postat av: Fältsbacka

Haha, jag trodde ju det var Carro som var med barn, eftersom hon var sååå ivrig att berätta!! =P Jag fattade iaf att någon var med barn utan att hon sa ngt. Men att det var du, NÄÄ!!! Du och Carro delar (delade?)sista plats i min "vänner jag tror kommer få barn först"-lista ;D Jadu, snart äre dags! =D Kan vi inte ha en sån där babyshower (stavning på det?) som dom har i utomlandet? =P Hehe!

2011-01-14 @ 20:18:20
Postat av: Svar: Surret själv

Hittade smsen nu jag fick av dig, 7 oktober och det var fina "Grattis, vad roligt, ni kommer bli jättebra föräldrar..". Klart du skulle platsa i ligan ovan också, du var nog den enda som fick veta där i mellantiden... Klart vi ska ha en Babyshower, vad gör man då egentligen, provduschar barn? Vet iaf att Maria Montazamis väns "vatten gick sönder" på en sån =)

2011-01-14 @ 20:43:40
Postat av: Fältsbacka

Oh, du har sparat dem? =) Skojsigt!



Jadu, jag vet inte heller vad man gör (svårt att duscha ungen när den inte har anlänt än?!?), men Montazami var ju förvånad över att man inte hade så roliga tillställningar i Sverige, så det kan ju vara värt att prova utifall det ska införas hädanefter? =P Åsså kanske ditt vatten går sönder då också, skulle ju vara spännande det ;)

2011-01-14 @ 23:01:28
Postat av: Lina

Åh tack! Å detsamma alltid kul att följa dom som skall ha barn samtidigt som en själv! :D



Och vad roligt att skriva ner alla reaktioner minns när jag skulle berätta för min mamma och pappa när jag väntade Nathalie var sååå nervös jag och killen hade bara varit ihop i 4 månader och ändå var hon planerad :P Men dom tog det jätte bra! Och nu andra gången så vart som nästan ännu gladare! :D



Händer i helgen för er då?

kramar!

2011-01-15 @ 10:44:43
Postat av: maria

Hehehe.. Svammel. Ja tacka för det! Äppelöl och trevligt sällskap, och så ett sånt knasigt sms mitt i natten! Klart jag blir svammlig!

2011-01-15 @ 11:45:06
Postat av: Em

oho :D så kul att you two become 3.. kul läsa din blogg sofie, ja kommer absolut lämna spår av mej!

hoppas du mår bra!

2011-01-16 @ 00:45:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Här bloggar jag:


Kommentar: