Gamla anteckningar: oktober

Lite mer smått å gott hämtat från mina egna anteckningar!

4 oktober besök hos BM igen. Vi tog massa prover både "här och där". För er som intresserade (finns säker nån sjukjäkel) så fick jag jordens prestationsångest när jag skulle lämna urinprov. Kämpade i säkert fem tio minuter, och lyckades efter det klämma fram några droppar i två omgångar. Sedan skulle de tömma hela min arm på blod kändes det som. Blev några extra rör pga mina tidigare levervärden. Sedan var det bara upp i stolen och bresa och ta cellprov. Hon nöp mig som fasen en gång så jag var tvungen säga aj! (säkert nån som ville veta det också). Tog också blodtryck och blodsocker. Allt finfint!

7 oktober berättar för min mormor och morfar.

10 oktober letar fram barngrejer och kläder från när jag var liten hos mamma.

12 oktober Allt rullar på. Händer inte så mycket känns det som. 
Lenin hade varit hem till Alfta med sambo och barn. "Skit drygt med barn ju, hur sjutton ska jag orka!? Blöjor, spyor, ammning, kladd, skrik, gråt.. Fast de finns väl något positivt också! ( Det här kommer K gilla att jag skriver!)Känns som om jag börjar vänja mig vid tanken nu att jag är gravid, men de där att vi kommer ha ett barn här om sex månader, det känns läskigt."

15 oktober "Nu har det gått en månad och två dagar sedan  vi såg räkan första gången. Har gått sjukt fort, samtidigt som vi hunnit med så mycket! Om knappt en månad är det dags att se räkan igen, men då kommer det väl se ur mer som ett barn än en räka. De senaste kvällarna har jag haft "kramper" i magen, för någon kväll sen var jag helt övertygad om att ungen var påväg ut! Fast de är nog bara jobbångest som ställer till det. Plus att det varit mycket för K med körkortet nu. Känns som om jag skulle tycka det var konstigare att inte få barn i april än att få det. Det är konstigt, men bra antar jag!"

16 oktober Känner mig som jorden tråkigaste människa, har också tappat all kondition känns det som. "Gick uppför en backe och jag trodde hjärtat skulle hoppa ur kroppen och att jag skulle flåsa i mig all luft som fanns på denna planet. Jag lovar jag överdriver inte!"
Får en BOLA av Carro, plingeling!
Mina smaklökar verkar förändras "har haft sjuk avsmak på all mat, köpte pizza igår och har gått å gnagt på den idag också (efter jag skrapat av allt pålägg..)"

25 oktober hittar vi ett skötbord på Blocket som vi köper. Ett badkarsskötbord.

31 oktober hittar spjälsängen som jag hade när jag var liten hos mamma och pappa. Provmonterar den hemma och Harry och Vincent hoppar genast upp och lägger sig och tackar för den nya sovplatsen. (Harry och Vincent är mina katter).


Kommentarer
Postat av: alftabo

Hur faen kommer du ihåg allt?

2011-01-08 @ 21:15:59
Postat av: Svar: Surret själv

Har ju K. =) Sen har jag skrivit upp en del, och endel står i kalendern, eller så går det leta info i sms!

2011-01-08 @ 21:51:35
Postat av: Lajnin

Duktig ni är som skrivit ner vägen till knytet! ångrar jag inte skrev så mycket...skrev bara om BM-besöken mest :0(



Hoppas kudden och selen blev bra, glömde ursäkta mej för att de va skitiga ;0)

2011-01-09 @ 00:12:54
Postat av: maria

(Du måste fixa "Komi ihåg mig"-funktionen. Drygt att skriva i infon varje gång ju. Här ska det gå snabbt att kommentera!)



Vad är en BOLA?

2011-01-09 @ 23:24:47
Postat av: Svar: Surret själv

Räknar med att Maria ska fixa min "kom ihåg mig" funktion, jag orkar inte försöka! Koden finns i mallen, men funkar inte!



En Bola kan du Googla på,jag är världsmästare i att förklara! Försöker väl iaf. Det är en "gravidpingla" ett halsband som ungen ska kunna känna igen ljudet ifrån när det sedan föds. Plingar som en tomtesläde på långt håll typ =)



2011-01-11 @ 16:54:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Här bloggar jag:


Kommentar: