Gamla anteckningar: november

11 november Ultraljud i Gävle. Fick med tre bilder på pyret. Eller fick och fick, kom vackert en räkning på 200kr med posten någon vecka senare. Vi var sjukt nervösa före innan vi fick komma in! Mötte en gammal kollega på sjukhuset i Gävle som undrade om jag var sjuk. Jag sa jag skulle titta på bebis, hon frågade om det var någon hon kände, sa att det var jag och pekade på magen och så skrattade vi. Väldigt komisk situation! Var du inte där fattar du inte!

Skrivet av K: "Ja då var ultraljudet avklarat men usch vad j...a nervöst det var. Trodde jag skulle få nå fel för klockan gick så sakta när vi satt i väntrummet. Men till slut fick vi komma in och jag har aldrig sett nå läskigare och mer vackert (förutom min sambo) än det som visades på skärmen. Sprattlade runt å verkade ha roligt. Såg iaf fullt frisk ut och gullig som få. Lik sin mor. Tog ej reda på kön tänkte det kunde vara roligare med en överaskning. Så på söndag ska vi berätta och visa bilder för resten av min släkt.  Ska visa bilderna för S släkt å. Har berättat för några på jobbet och bara positiva reaktioner."

13 november "Igår tog vi små bilder vi skulle kunna lägga ut på facebook för att bli mer offentliga, men det sitter hårt inne.  Jag gillar inte känslan av att alla ska börja snacka, men de hittar väl snabbt nå annat å prata om...
Nu har man vant sig själv vid känslan att få barn i alla fall. Fast visst är det overkligt!"
"Annars så pendlar humöret från odräglig bitch, till hysteriskt gråtande skitunge till änglalik flickvän! Att K står ut. Han bara skrattar och säger, men gumman du är gravid, det går över!"

14 november Berättade för min morbror med familj, och för K's morbror med fru och morfar att vi ska ha barn. De trodde först vi hade gift oss, för vi tog fram albumet med ultraljudsbilderna. 

Blev också facebookofficiella. "Idag spred vi ut nyheten att vi ska ha barn! Skönt de är ute, samtidigt som det känns lustigt då jag inte själv riktigt fattat det ännu!"

18 november besök hos BM Karin, Bollnäs. Får veta att jag har tipptopp levervärden, och att jag slipper järntabletter! Får också lyssna på hjärtljuden på ungen, ca 130slag/minut om jag inte minns fel.. Redan plus 5kg på vågen för mig. Halvtid på graviditeten!

26 november åker på en tripp till Gekås Ullared. Handlar lite smått och gott. Lite barnkläder och andra småsaker slinker med.

27 november första mammajeansen ropas in på Tradera. Jesus vad sköna byxor! Varför görs inte alla jeans så? Får också ett par svarta mammabrallor av Lenin, toppensköna!

Övrigt: Har känt buffar i magen, men att kalla det sparkar, nja. Buffar till starkt ibland, men inte så man kan känna att det är en bebis. Känns dock lite konstigt att ligga på mage på kvällarna. Livet rullar på!


Kommentarer
Postat av: Lenin

jag tror inte på att man kan gå efter hjärtslag och sånt, men fick känsla på kille när jag läste va de låg på.... ska bli kul att se vem det är som gömmer sej dänne i magen din!

2011-01-11 @ 15:29:02
Postat av: alftabo

Ska förbereda en skylt ja... "flaggan i topp, det blev en med snopp". Börjar luta åt kill-gissning för mig också... Liiite svårt pga att K är så brudig. Men du är nog mer tuff än vad han är brudig, så kille it is! :)

2011-01-11 @ 15:51:34
Postat av: Svar: Surret själv

Ja jag minns som sagt inte riktigt vad hjärtslagen hamnade på där egentligen, var inne hos BM i totalt fem minuter den gången och var sjukt irriterad hela den dagen! Sist låg hjärtat på över 150 tror jag.. =P Jag har ingen känsla alls för om det blir en kille eller tjej!?

2011-01-11 @ 16:46:33
Postat av: Lenin

hmm...150 låg mina 2 på...hihi...nu tror ja tjej.. ;0)

2011-01-11 @ 23:02:11
Postat av: Fältsbacka

Å jag tror fortfarande tjej =D Såå spännande ju! Jag vill också haa!! ;) Har du inte tänkt att amma förresten?

2011-01-12 @ 19:19:23
Postat av: Svar: Surret själv

Amma är väl ingen aktivitet som jag ser fram emot, men funkar allt så är ju det den matningen som känns helt klart lämpligast! Så klart jag tänker amma!

2011-01-12 @ 20:51:26
Postat av: Fältsbacka

Ok, det lät som om du skulle pumpa på några andra kommentarer så det var därför jag undrade =)

2011-01-13 @ 07:50:05
Postat av: Em

spännande följa eran resa till att bli föräldrar :)hum, jaa, det är ju så, alla har nog redan hittat på nått annat å prata om nu!

2011-01-17 @ 21:33:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Här bloggar jag:


Kommentar: