Bestämt, men icke bokat!

Idag blev det äntligen en tur till Söderhamn.

Började dock turen på Torgboden i Bollnäs, de hade källaren fylld med barnvagnar, men inte någon City Cross hemma, de hade heller inte någon Brio bilstol. Kändes efter ett tag att vi ska nog köpa vår barnvagn på Barnenshus. Större är väl alltid bättre? Nej jag vet inte hur vi tänkte, men tänkte utbudet är väl kanske större där.

 

Så iväg mot Barnenshus.


Hittade en Brio Primo med bas, skulle gå på 2000:- tillsammans. De andra bilstolarna i samma prisklass hade inte isofix som nu känns som det viktigaste i världen. Eller så illa är det inte, men kan man göra det lämpligare, varför inte? Primostolen är också lätt, och det väger tungt in i beslutet.

Fanns dock inte en enda citycross ute i butiken, frågade och de hade just sålt den de hade haft och skulle få hem nya vecka 11. Hmm vecka 11 är tre veckor före beräknad födsel för våran filur.

Frågade också om det fanns någon annan lift än Emmaljungas egna Quadrolift som passar till City crossen och det fanns det. Hon (hon som jobbade på Barnenshus såklart) sprang ut på lageret och kom tillbaka med en lift som nästan kändes som den skulle kunna duga och även med en City Cross som hon monterat ihop som skulle till kund senare i veckan. Då och där bestämde vi oss för City Crossen helt och klart! 

Liften däremot kändes tveksam, de hade dock haft en annan tidigare berättade hon som det gick ta av hela "locket" på, den lät på hennes beskrivning bättre. Så troligen spar vi oss pengar och köper en billigare lift än Emmaljungas egna Quadrolift. Sedan var det frågan angående fotsäck, tydligen väldrig praktiskt enligt hon somjobbade där, mest för vår/höst så åkpåsen kan vara för varm.

Emmaljunga City Cross, med billig lift och fotsäck  6200:-

Här får jag nitlott i hela huvudet och vet inte alls längre vad jag vill och inte vill. Dags för mat och vi åker hemåt mot Alfta utan att ha beställt något. Mat intas på Take off i Bollnäs, en Take off special med bara lite lök, såsigt men mättande!

Sedan behöver jag ju inte nämna att jag hittat Brio Primo med bas för 1500:- på internet och troligen kommer klicka hem det därifrån! Katsching!

Behöver heller inte nämna att om ni sitter i kö till försäkringskassan och lyder dem och klickar in en massa siffror och sedan får svaret att "just nu är det många som ringer, försök igen senare" och sedan försöker igen och får samma resultat. Kör på min stil, för oss som "inte har knappval på vår telefon" vänta kvar i luren bara och låt de rabbla sina alternativ i all oändlighet, sedan när de efter ett tag ber er knappa in ert personnummer så kommer ni på att ni har knappval och trycker in det, då kopplas ni smidigt till växeln och ber dem koppla er till rätt enhet/handläggare. Aldrig mer väntetid än någon minut, körde jämt det där "knepet" när jag jobbade på "kontoret".

Nu blir de snart sängen, imorn ringer klockan för första gången på detta år, grovtvätts passerkort ska uthämtas mellan 8-9. Sedan ska de vuxentvättas mattor med Alftabo.

 

 


Kommentarer
Postat av: Lena

helvete...kom på nu att jag såg jag fått sms av dej tidigare! ska svara sen :0) med fotsckan kan jag svara nu...har adrig använt! men är säkert jättebra som nu på vintern när man är ute och knatar...vilket jag int gjort än...



Varför inte kolla vagn på blocket? eller de kanske ni gjort redan ;0) fast fräschast med sprillans å jöh....

Lite synd ni inte hinner köpa vårat babyskydd...ni valde ju rätt så att säga ;0)

2011-01-04 @ 23:18:53
Postat av: maria

Gud så tråkigt inlägg! Alla namn på barnvagnar och saker och skit fick mig att somna. God natt.

2011-01-05 @ 01:01:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Här bloggar jag:


Kommentar: