Ungen

Folk reagerar på att jag säger ungen! Att det låter fult, men vad ska man säga då? Bebisen, babyn, barnet, avkomman, barnungen, småbarnet, telningen, krabaten, filuren, klimpen, snorvalpen..?

Jag säger lill*n och ungen, för de kommer att komma ut en unge! Tidigare kallades den räkan av oss, för det vid första ultraljudet såg ut som en liten räka. Magen har också haft namnet Elof. Så tills den är ute är de nog ungen som används flitigast av mig! K säger bäbisen och så ler han runt! Jag skulle vilja kalla den för Liten! Det låter väl sött, men som sagt det som kommer ur munnen oftast på mig är ungen! Jag är inte söt!

Tog nyss mod till mig och ringde Barnens Hus,
de hade ringt mig för någon dag sedan. Barnkärran är på plats i Söderhamn! Jag sa att vi skulle vänta någon vecka med att hämta den, så nu måste jag ringa dit igen när vi vill ha den så de kan montera ihop den. Först måste vi röja iordning plats i lägenheten. Har två olika planer på hur vi ska få plats med vagnen i lägenheten, för i nått trapphus ska den inte stå!  

Dagen har varit en riktig skitdag! Men glömmer mina bekymmer för imorn kommer nya! Nått kul hände iaf idag, fick ett fint brev med inbjudan till bröllop i sommar!

Imorn blir det en bättre dag hoppas jag, då ska jag och K till Bollnäs och köpa vår julklapp, sen blir det Söderhamn med Carromellen!


Kommentarer
Postat av: Fältsbacka

Mäh! Vadå, vem tycker det är fult att säga ungen? =/ Jag är uppvuxen med att bli kallad ungen, mina kompisar blev kallad ungar/ungen, jag säger unge/ungar =P Är väl inge gult med det, tror det är en del av vår dialekt(?).



Ska ni köpa julklappar nu?? =) Vad vad vad?? =D

2011-02-08 @ 19:29:05
Postat av: Lenin

määäh! vem ska gifta ihop sej? ja har då inte fått nå...så de kan väl inte va carro å tonny...hoppas jag? för jag räknar med att få komma på deras :0)

2011-02-08 @ 19:32:42
Postat av: maris

2011-02-09 @ 06:12:20
Postat av: maria

Säg ungen du, det gör ingenting! Nu ska jag åka tåg! Hopp.

2011-02-09 @ 06:15:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Här bloggar jag:


Kommentar: