En riktig hemmadag

Idag blev jag bara hemma och grejade hela dagen.

Plockade iordning i förrådet så nu hittar jag påskgrejerna, mina sommarkläder och alla barngrejer står tillsammans! Har också packat ihop en "nostalgilåda" med gamla dagböcker, brev, hatten från skolavslutningen i nian, studenthatten, tidningsurklipp m.m. ska köra den till mamma och pappa för förvaring. Det är inget som jag önskar skulle kunna försvinna vid ett inbrott i förrådet! 

Hann  även med att sova lite middag. Kring fyra kom K hem och efter någon timme dundrade de in tre till pojkar/killar/män och det blev hemmagjord pizza med melodifestivaltittande. Efter det drog grabbarna på fest i Oldanielslokalen, K kom hem efter knappa tjugominuter och däckade i säng. Nu ligger han och snarkar som .. Vet inte vad!

Nu är det sängen som gäller för mig med snart! Ska bara få lill*n i magen att sluta härja! Sist sa barnmorskan att ungen vänt sig och låg med ansiktet till höger, men det konstiga är att jag fortfarande känner sparkar till vänster, nästan aldrig till höger. Får väl höra mer på måndag om hon fortfarande tror på höger! Kanske ligger moderkakan till höger så den dämpar sparkarna? Sånt tänker jag på en lördag som denna!

Övrigt väldrig värt att veta är att jag idag varit så sjukt sugen på alkohol så jag nästan storbölat! Minttu med Oboy, Dooley och andra mjölkdrinar har legat risigt till.


Kommentarer
Postat av: Em

kul med lite nostalgi! verkligen duktig du sofie som grejjar på! ordning och reda är good shiit.. känns väldigt bra å ha det planerat och strukturerat! jasså var det partaj i oldanielslokalen? jasså han kom hem till dej å studsade ner i sängen.. hehe.. kan tänka mej att det måste vara rätt jobbigt att inte kunna dricka alkohol på 9 NIO månander.. att du känner suget..

2011-02-20 @ 12:12:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Här bloggar jag:


Kommentar: