Barnmorska och Föräldrautbildningsträff 4

Jag har varit sjukteffektiv idag och målat, sytt, ringt arbetsförmedlingen för att rapportera sökta jobb, besökt barnmorskan och varit på föräldrautbilning.

Hos barnmorskan hoppade vi över nästan alla prover denna gången! Tog bara blodtryck och det var finfint. Mitt sf mått var detsamma som sist, 33. Jag som tycker min mage växt enormt de tre senaste veckorna. Så nu får jag inte mitt tillväxtultraljud. Nu har Lill*n vänt sig och huvudet på ungen har sjunkit ner i bäckenet, men är fortfarande ruckbart. Barnmorskan tyckte att det kändes som att lill*n låg med ryggen åt vänster. Jag som fortfarande tycker det sparkar upp till vänster oftast.. Hjärtljuden på ungen låg på 144slag /minut.

Föräldrautbildningen idag var ganska trevlig. En spädbarnsverksamhets dam pratade om praktiska små saker när barnet kommit, ammning, mående, anknytning och lite sånt. Vi fick även dela upp oss i killar och tjejer och prata lite om hur vi tror och vill det ska bli. Kul att prata lite då vi annars är en mycket tyst grupp! Nästa gång ska jag inte vara med, då jag prioriterar en tripp tillUllared istället, men K åker dit ensam. Då ska kuratorn prata. Så nu är jag färdiglärd. Nu kan jag allt. Eller inte! Vi ska ses en gång till med gruppen, cirka sex veckor efter den sista i vår grupp fött, på en återträff för att prata om hur det blev på förlossningen m.m.

Efter Bollnästuren blev det hem och äta hamburgare med K och sedan skicka iväg han till Edsbyn på fyra timmar jobb till! Så här sitter jag ensam vid datorn och räknar ner minuterna till klockan ska bli tio och lite mer lovlig tid att gå och lägga sig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Här bloggar jag:


Kommentar: