Småkär i folk!

Dagen börjades med lite karnevalstågsbygge.

Därfter blev det lite förfestmys, men det var inte det jag ville berätta.....

Jag tänkte skriva så här! Varning för lite småkär, nära till tårarna Sofie!

I mitt liv har jag träffat massor med människor. Några har jag gått i samma klass med i flera år, men minns knappt. Vissa har jag umgåts med förr och sedan "glidit" ifrån. Människor kommer och går i livet - minnena består dock..Trots mitt dåliga minne!

Sedan finns det människor som har stannat kvar i minne och hjärta - de som hamnar på min brafolklista!

Det finns några självskrivna så som Carro som jag "haft i hela mitt liv", som det kan gå veckor/månader/år utan att vi hörs och sedan när vi ses är det som vanligt! I denna kategori hamnar också Maria och Lena som kom in i mitt liv i högstadiet/gymnasiet och nu slipper de inte undan mig! 

Sen har vi det utökade "Gotlandsgänget"  som det blivit en hel del högtider firat med. Ett glatt gäng med hjärtat på rätt plats! Hoppas på att få många fler trevliga minnen!

Sen har vi "pärlorna från förr" som man känner att man delar minnen och skratt med och blir lite varm inombords av att tänka på. Gamla kollegor från Smedjebacken och några ur Gaiagänget. Gamla klasskamrater från skolan. Bästa Na3 trion, Gäddviksligan, busskurs, balgänget. Många gäng blir det! Personer jag nu vädligt sällan träffar, men som jag blir glad av att tänka på! Minnena gör mig glad, frågan är hur det skulle bli om vi träffades nu igen? Vi kanske inte alls hade klickat då!?

Vissa personer har jag träffat någon enstaka gång, men känner ändå starkt för dem. Här har vi en stor kategori! Ikväll stod Anna, Laila och Mikaela för den biten. Lättsamma, glada och fulla av energi! Träffade en till tjej tidigare idag som också är en sådan person (Emma). De dyker upp då och då och sprider glädje och energi runtomkring sig!

Sedan har vi min familj - min sambo och son! Krister som är mannen jag känner att jag vill leva och åldras med! Trygg, snäll, omtänksam och rolig!  (K- om du läser! Få nu inga dumma tankar i skallen om du läser de här -INGA ringar - OK?!) Eddie som bara funnits i mitt liv en kort stund, men som nu är en självklar del av det.  

BRA FOLK!

Summan av detta är kanske att jag behöver komma ut, festa och dansa lite, snart igen! Så jag inte blir alltför sentimental och nostalgisk!

Gonatt min skatt


Kommentarer
Postat av: Lenin

<3

2011-08-14 @ 02:47:43
Postat av: maria

Jag känner knappt igen dig ;)

2011-08-14 @ 11:54:59
Postat av: Rebecka'

Fin blogg :)

2011-08-14 @ 12:27:17
Postat av: Rebecka'

Fin blogg :)

2011-08-14 @ 12:27:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Här bloggar jag:


Kommentar: