Tröttmössan summerar gårdagen

Efter en givande kväll i Gävle igår så känner jag att tröttmössan fortfarande sitter på idag! Igår hann vi med:

  • Apoteket i Sätra och hämta ut ännu en gratis babybox, denna innehöll två tidningar, en nappflaska, en påse tuggummi och lite prover från Sabamed.

  • IKEA. Där blev det mat, blev deras kycklingfilé med pommes, 39kr och som hittat! Sedan investerade vi i en ny stekpanna, ett litermått, ett trillaursängenskydd till Lenin (eller till Ida egentligen) och sedan letade vi förgäves efter mina plastbackar! Så om någon ska på IKEA köp fem stycken SAMLA plastback 11 liter 19kr/st till mig! Enligt personalen i Gävle och deras hemsidan vet de inte när de får nästa leverans! Med min tur så utgår de snart ur sortimentet!

  • HM både i stan och Valbo. På jakt efter en ny billig BH. Även här blev det nitlott! Får väl inse att det bara är att lägga ner de tankarna och investera i något dyrare!

  • Bodyshop. Här blev det en bodybutter till putmagen och den eventuellt kommande sladdermagen.
  • Clas Ohlsson.  10pack skåpmagneter köptes. Dörrarna på mitt skåp i sovrummet har slagit sig så de går inte stänga, utan flyger bara upp hela tiden! Planen är att de nu ska sugas fast ordentligt med massor av magneter!

Allt detta hann vi med på 1½ timme. Sedan kring 17:30 rullade vi in till BB i Gävle för information.

Det var bara ett annat par som dök upp på infon så vågade fråga alla mina konstiga frågor! Var bara fyra barn inne på avdelningen nu så fick gå runt och se allt som de hade och veta mycket nyttigt!

Det som var mindre kul var att få mer info om de nya hemgångsrutinerna som ska börja gälla från 1 april. Då ska både först- och omföderskor där barn och mamma mår bra skickas hem inom 6-12 timmar! Personalen på BB verkade dock inte ta det så allvarligt och att det inte var något som man skulle stressa upp sig för! Så jag ska inte stressa upp mig!

Skickas man hem så tidigt måste man tillbaka och ta prover om någon dag. 12 mil enkel resa till BB med en nyfödd känns inte alltför lockande! Förhoppningsvis kan hörselprovet göras i Bollnäs om det inte hinns med i Gävle, måste komma ihåg att fråga BM på måndag om hon vet någotom det.

Nu ska jag nog ta en vals med sopen och plocka undan lite så golvet syns. Ok riktigt så illa är det inte! Sedan blir det bilstädning eller uthusstädning och sen födelsedagsfika!


Kommentarer
Postat av: Lena

herregud! ska man inte få åka hem när man känner sej redo liksom! sjukt! man måste väl för fasen få via ut sej efter maratonet!



Förresten...jag vet inte vad det är för size, men jag har ju oanvända amningsbehåar (2 tror jag) som ligger...från gekås...va för små när jag väl skulle använda dom...ska leta fram dom om du intresserad!kanske får kräva en hundring styck isfom du vill ha dom? kan ta med påmån i sånt fall..

2011-03-03 @ 13:31:14
Postat av: maria

Av erfarenhet så har aldrig HM haft större BHar än D-kupa, och då med bara skitstort runt, men du kanske letar på mammaavdelningen? HM är skit när det gäller BHar! Kappahl är bättre!

2011-03-03 @ 18:14:28
Postat av: Em

ni hann med mkt :) men, om man är kunnig så går det ju faktiskt sy in bhar runtom, om kupan skulle vara perfekt men inte runt, men amningsbh då vill man väl mest ha en bekväm sak som man lätt kan stoppa ur tuttarna å mata ungen.. hoppas du hittar dig nån bra :) men, fasen va jäkla dåligt endast 6-12timmar!! ingen ordning nu för tiden! bara stress å ingen lugn och ro.. ja menar har man fött så vill man ju vila upp sig innan man är fitforfight igen!

2011-03-03 @ 18:28:43
Postat av: Fältsbacka

Jiiisss, 6 timmar!! =S För förstföderskor? =S Huua... Vågar ju inte jag skaffa barn e =P Närå, det kommer säkert gå jättebra! Dom baserar säkert de där nya reglerna på fakta så... =)

2011-03-03 @ 19:17:09
Postat av: Lena

förresten...lindex amningsbhar är bra! iaf do jag haft! 300 pix styck fick jag ge...fast jag tror jag hade rabatt på också...

synd dom är så jävla slitna bara (köpte bara 2, snål..) har ju genomgått 2 amninsperioder á ca 8 månader...och otroligt många tvättar!

2011-03-03 @ 21:55:13
Postat av: maria

Svar: Det tror du att dottern till en målare skulle göra? Dessutom kan de inte bryta till rätt nyans på de ställena. För jag ville ju inte måla om hela lägenheten ju!

2011-03-03 @ 22:26:14
Postat av: Surret svarar!

HM är faktiskt de enda som jag hittat E-kupa på BHarna, men HMs E-kupa var (trot eller ej) redan trång!



Lindex hade sist jag tittade (Bollnäs och Söderhamn) bara amnings BHar upp till DD och de funka inte! Så Lenin vet du vad du har för märke på dina Lindexisar messa it over!



Kappahls BHar får jag väl checka in, men tror jag tittade till dem sist vi var i Bollnäs? Tror inte de fanns något intressant där!



Får väl kika in på tuttaffären i stan (Ewes?) och titta till utbudet också kanske?



Vill ju inte gå runt med nått som ser ut som kattskit heller =) Fast som de ser ut nu får jag köpa det jag hittar som sitter bra!



Och som sagt, de på BB skickar nog inte hem någon som inte är frisk och kry, inte fixar amningen, är utmattad m.m! Så vi som är tröga får väl fortsatt stanna längre än 12 h =) Sedan så antog hon att de skulle få ta hänsyn till resväg till BB så man slipper åka fram och tillbaka flera gånger!

2011-03-03 @ 22:28:56
Postat av: maria

Sport-BH, funkar alltid.. Eller tejp, men det är ju jobbigt när man ska amma sen. ;)

2011-03-03 @ 23:53:05
Postat av: Lenin

Tyvärr ser jag inte märket för lappen är helt tvättblekt. Dom är väl inte så snygga... Men sköna! Vanliga mjuka, utan formpressade kupor och inget som skaver.... Är e på dom iaf, är jag supersäker på!

2011-03-04 @ 00:02:05
Postat av: Sofie

Ja jag får fortsätta min jakt! Sport BH ska väl helst undvikas vad jag hört, de blir för tajt och kan ge mjölkstockning!? Å tejpa känns sjukt opraktiskt i detta syfte och blir nog svinadyrt i längden =) Eller ska jag köra på tejp kanske? http://www.hofmann.se/shop/index.php?option=com_virtuemart&category_id=598&flypage=flypage.tpl&manufacturer_id=15&page=shop.product_details&product_id=2455&Itemid=64&vmcchk=1&Itemid=64

2011-03-04 @ 09:19:08
Postat av: maria

Kör på tejp! :D



Jag kanske behöver till Ikea nån dag, men kanske lite knasigt att få hem dom?

2011-03-04 @ 10:26:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Här bloggar jag:


Kommentar: