Tant TV och eldsjälar

Som alla andra tanter så tittar jag idag såklart på "Efter tio" med Malou. Idag är det någon repris från före jul. Det är några idoler med som pratar inför idolfinalen, Linda Lampenius spelar lite julmusik på fiol, Montazami ska visst vara med senare och äta lunch med Malou, men det enda jag lyssnat på riktigt idag är intervjun med Morberg. Per Morberg.
Svettlöken och matlagningskladdaren Morberg! Varför är jag så fascinerad av denna gubbe och vad är det som är så spännande! Tittar väl inte slaviskt på "Vad blir det för mat" men bläddrar jag förbi så fastnar jag, iaf om han är ute och jagar eller fiskar. Tror det är hans entusiasm som gör att jag fastnar. För hängivna äkta människor verkar fängsla mig, oavsett vad det är för ämne som de pratar om!
Den första personen som lyckades trollbinda mig var min högstadie biologilärare Sigurd Jönsson, allt blev så lätt att lära och allt blev spännande när han berättade! Vill träffa fler hängivna, trollbindande och insnöade eldsjälar, allt blir så lätt att lära då!


Kommentarer
Postat av: Lenin

Sigurd va bra han!

2011-01-21 @ 13:03:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Här bloggar jag:


Kommentar: