Föräldrautbildning träff 3 + paket

Så var den sista träffen med barnmorskan och gruppen avklarad. Bara en träff med kurator och en med någon från spädbarnsverksamheten kvar. Idag fick vi se en film om förlossning och en om ammning. Konstigt nog var ammningsfilmen mer läskig tycker jag. Förlossningsfilmen var inte alls så som jag trodde den skulle vara, inte en tendens till naket nästan och inte mycket blod och kladd! Den var bara rätt fin, och hade den varit nån minut längre hade jag inte kunnat hålla mig från storbölet. För de var inte många ögon som var torra när ljuset i taket tändes! Blev lite mer verkligt! Ammningsfilmen däremot visade de mest groteska bröstvårtor jag någonsin sett, det var tuttar och vårtor överallt! Gav inte alls något mysigt intryck av ammningen, förutom en bildsekvens där en unge spottade ut vårtan och somnade sött! Förutom filmerna så pratade vi lite mer om BB och fick info om tänder av en tandhygienist. Gick sjukt fort idag, och jag tyckte det var både givande och spännande! De du!

När jag kom hem fick jag paket av K. Han hade märkt min hårspray började ta slut och beställt en ny från Lyko.se! Han är bra snäll den där mannen! Ska jag nämna att han just nu står i köket och gör smörgåstårta för att fjäska hit Lenin med barn imorn! Han är nästan helt underbar sånna här stunder!


Kommentarer
Postat av: Fältsbacka

Haha! Han är "nästan" helt underbar?!? =D Han verkar ju vara en prins ju =)



Kul att höra att du börjar gilla saker som har med barn att göra Sofie! =) Jag längtas till h*n kommer ut så man kanske får låna och öva på =P Haha!

2011-02-01 @ 20:39:04
Postat av: alftabo

Hahaha... Och jag tyckte du tog i med nästan helt underbar! Låter som du är kär Sofie =P

2011-02-01 @ 21:08:59
Postat av: Lenin med barn

Hahaaa! Jag har sagt det förr och säger det igen; diggar din karl ja! Ser Mycke fram emot tårta! ;0)

2011-02-01 @ 22:56:17
Postat av: maria

Krister! Jag kommer hem på fredag! Då hoppas du gör en till tårta!!

2011-02-02 @ 01:01:22
Postat av: alftabo

Maria, du har ju inga barn... Det är ju dom han är UTE EFTER! Mohahaha

2011-02-02 @ 09:31:15
Postat av: Surret svarar!

Klart de är ungarna K är ute efter, sen kommer nog att äta tårta själv, efter det kommer nog Lenin och sist jag! Kan aldrig tänka mig att K läser nått som skrivs här så här kan vi vara ärliga!

2011-02-02 @ 10:58:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Här bloggar jag:


Kommentar: